Friday 7 September 2018

2018 DAN BAKAL PENGAKHIRANNYA.....

tetiba tajuk tu bermain dikepala ku..

blog pun setahun seklai di upadte.. mau buat tajuk gempak2 kononnnnn....


whateverrrr...

so... 2018.... lagi 3 bulan berakhir.. banyak cerita sepanjang 9 bulan nie..  the best part is... 
AKU KAHWIN..!!!

18/MARCH/2018

Penyatuan 2 hati... antara aku dan sahabat baik ku.. Syed Bilal..

bestttttt bahhh kawenn..!!! 

walaupun time aku kawen.. tidak dihadiri insan paling penting dalam hidup aku, which is my late grandma.... *nnt ada masa aku buat entri pasal my inak yaaa*

tapi seikhlasnya.. PERKAHWINAN tu memang anugerah tuhan yg tidak ternilai buat aku..
sayeee sukeeee....!!!

kemudian, part berjauhan dengan suami after 2 weeks kawen.. alaaaa... nie pun sedihhhh okeyyyy..! 

LONG DISTANCE RELATONSHIP @ LDR..
tahun nie, leps kawen... baru 3x jumpa dengan suami... after kawen.. jumpa 2 month after... which is on puasa.. lepas tu aku fly ke Kuching utk beraya di sana. kemudian 2 months lg utk majlis resepsi sebelah pihaknya pulak..so total 3x..! 

but before aku kawen tu.. on Januari dan February tahun nie jugak, aku dapat anak buah baru... 
Firsha Zalisha and Noah Haffiy.. (kalo kamu tengok IG or FB ku, kamu nampak la nie budak gendut)
Firsha @ ChaCha was born on 2nd Januari and Noah on 4th February.

Tugas sebagai cikgu.. berjalan seperti biasa... begitu jugak sbagai warden asrama puteri.. tapi tahun nie agak mencabar jugak la.. because i have to deals with the hantu... realllll hantu yg ada di asrama nie.. alaaaa mcm biasa laaa.. cerita hantu dan asrama mmg ndak boleh dipasahkan.. seolah2 benda nie dah jadi taboo kepada semua asrama. ada jak cerita kan??

kalo di aspuri.. ceritanya agak menakutkan jugak laaa... sbb ada siri "bercakap dengan jin" hahahahhaha..!! but im serious.... sbb aku sendiri yg mengalaminya... selain bcakap dengan c ANGGUN tu, aku tpaksa handle 5 ekor pontianak...! 

aku berani..??!! Hell NO..!!! tapi Allah bagi aku kekuatan utk hadapi nie semua. ada ayat2 al qurn yg bolel dimalkan.. so aku ikut petua tu jak la.. anything..? tiada... lillahitaala jak semua.

mana ko ndak cuak... tu pontianak yg rasuk budak ko, ajak ko menari..??? ketawa mengilaiii... lepas tu dia tau apa yg ko buat..??! ndakk kaaaa cuak tu..??! but.. Alhamdulillah.... semuanyaaaaaaa OK..!
nnt laaaa aku cerita pengalaman ku yaaaa.

Cerita aku jadi "ah long".. 
aku rasa tahun depan... aku mau jadi keras sikit lahh.... sbb aku nie, kalo orang minta tolong.. aku snggup ketepikan kepeningan sendir.. end up.. aku yg sakit..! pinjamkan member 2K... tapi mau dapatkab balik duit aku... aku terpaksa jadi "jahat".. apa2 pu.. aku dapat jugak duit aku tu balik.. walaupun 3x bayar..! ;lepas tu.. dia mau pinjamduit lg pulakkkkk.. so.. aku tpaksa ckap NO.. cukuplah sekali.... no more after this..

by the way... sekolah aku ada ikut competiton CHORAL SPEAKING Tawau District Level... kami dapat tempat ke 2.. ohhhh jyeah..!!! tahniah buat team and aku and teacher faezah..!!!! script dibaut oleh Faezah.. gaya pun dia... aku selit2 jak mna yg patut.. heheheh

lepas tu... aku kena suruh aja vokal..! utk pertandingan nyanyian solo.... PENGALAMAN yg best..! next year mau cuba lagi... mmandangkan tahun nie.. pertama kali sekolah hantar wakil.. so... "saya budak baru belajar"

banyak laaaaa cerita best 2018... tapi... ada jugak crita ndak berapa best..

bestfriend aku becerai..
bestfriend aku lakinya main perempuan..
bestfriend aku meninggal....

Pada aku.. isu cerai nie... ndak boleh jugak salahkan 2-2 pihak... tapi.. kalo dah sebelah pihak yg mulakan duu.. dan diteruskan.. mmg lah aku salahka pihak sebelah tu...  
ko ada bini ada anak.. why mau cari perempuan lain..??? hujung2.. ko salahkan bini ko sbb ko sunyi laaa... itu la ini laa.. ko create alasan bodoh... susahlahh nak digest..! 

apa2 pun.. i know my friend strong..!! girl's power bahhhh..!!

bestfriend aku meninggal... meninggal sebab tertembak masa operasi... RIP Cyril Quing..!! 

So, ada 3 bulan sebelum pengakhiran 2018.. dan aku bnyak cerita di dalam tahun nie... for sure.. bulan November nie... aku balik ke pangkuan suami ku... tolong dia handle kedai makan... lepas tu.. kami honeymoon pulak...!!! ke manaaa..???? 

KL-MELAKA-KELANTAN-KRABI-HATYAI..!!!!!

TILL THEN..... 

No comments:

Post a Comment