Wednesday 2 November 2016

JATUH CINTA BAH SI ARUM......!!

ASSALAMMUALAIKUM SALAM SEJAHTERA buat kamu semua... 

Saya merujuk perkara di atas... hahahahahhahha.!! 

JATUH CINTA...???!


Tipu kalo kamu cakap kamu tidak pernah jatuh cinta... Jatuh cinta bukan hanya spesifik kepada Manusia... Maha Agung.. apa2 yang pernah berlaku dekat kita.. sebagai contoh, nampak kasut cantik, terus mau beli, ataupun kalo teda duit or kurang duit.. kamu nekad mau mengumpul semata2 mau dapatkan kasut kesukaan kamu..., itu pun dikira sudah JATUH CINTA. Tapi aku tak mau cerita pasal aku jatuh cinta dengan kasut... Tapi aku mau cerita pasal.., BILA AKU JATUH CINTA dengan cinta hatiku sekarang nie... tajuk agak cliche (klisye) kan..??? tapi mesti ramai yang mau tau best ka JATUH CINTA..??! my answer is BEST..! lebih2 lagi aku bercinta pada usia yang agak lewat... hahahahha..!! aku dah 30 tahun joooooo..! 

SO, LETS GET STARTED..!!

Aku dan dia.. c Syed Bilal... kenal lamaaaaaaa sudahhhhh...! dari zaman belajar di UNITAR KK 2006 lagi.. tapi at that time, aku dia "cop" sebagai seorang yang agak sombong... *eleehhhhhh.... sombong kononnnnn... maka dia jatuh cinta* hihihih.. masa tu dia sudah ada couple ok... aku nie ndak brapa ingat dia masa d UNITAR dulu.. tp selalu jugak la nampak dia berdating2 dengan ex gf dia di depan Unitar tu.. how to say yaaa..?? he's cute..! handsome jugak lah.... paling aku suka tengok dia nie... his dimple...! comel.. sebelah kanan... (wahhhhhh...!! ttiba teringat la pulak kennnnnn...) 

after 7 years... 6 April 2015

Dipendekkan cerita... kami jadi rapat masa ada aktiviti Persatuan Belia Borneo Utara @ PBBU di Pulau Mamutik tahun 2007.. masa tu, dia once of the community.. AJK laaa.. aku pulak AJK d bahagian dapur.. masak memasak la kononnya... dan c Bilal nie, kalo teda kerjanya, akan ke "dapur" tempat aku bkerja.. segala2nya dia tengok bah.. I mean, cara aku bkerja.... dia siap komen lagi.., cara aku kupas bawang tu salah.... doiiiiiiinaaaa..!!! dalam hati aku berkata2 (cewahh) *KO SIAPA OOOO MAU BISING2..?* tapi disebabkan aku nie jenis penyabar... mau belajar... hahahha... ikut lahhhh tunjuk ajarnya.... kupas bawang pun kena ada skillllll okayyyy..??! jangan kamu main2 kalo sama c Bilal..! hahahhaha... Malam lepas selesai aktiviti.. aku dan AJK2 lain, lepak2 laaa d bawah pokok sambil minum2 kopi... tetiba.... c Bilal datang duduk sebelah aku and.... PAP..! dia dengan slumbernya, letak kepalanya d bahu aku.... sebab ndak mau dia segan... aku biarkan...! hahahahahhaha.. *getek jugak aku* hahahahahahah..! malam tu... bertilamkan pasir.. berselimutkan langit... aku terlelap di sebelah dia..! ramai2 bah kami tidur d tepi pantai... bukan kami berdua jak yaaaa... 



balik dari Pulau Mamutik.. 

aku sedang makan biskut.! hahahah.. nie la kejadian dia landing kepalanya di bahu aku..

gambar curi.... 

punnnnn gambar curi...

KAMI.. HANYA TEMAN BIASA.. gambar lama..



datang merisik sendiri.. his parents came the next day.. 

Selepas kejadian di Pulau Mamutik tu, kami seolah2 ndak kenal... hahahahha.. Bodohnyaaaaaa... dia cakap apa.. "Summer Love" but i know.. since then dia sudah rasa.. ada sesuatu antara kami... hahahahaha... kemudiannnnn... PBBU sekali lagi ada event.. Sambutan Hari Raya... pagi sebelum majlis pada malamnya tu, kami ada aktiviti d rumah Anak Yatim Beringgis.... aku AJK.. dia pun AJK... tanpa sedar... dia curi2 ambik gambar aku.... by the way, that time.. he still with his ex gf.. dan ex gf dia jugak one of the AJK.. Malam untuk upacara kemunck.. aku pegi ambik dia di hostel... hehehehehe... sebab dia teda kenderaan.. so,i'm willingly to fetch him from hostel... dan dalam kereta tu jugak laaaa.. aku ndak sedar dia ambik gambar aku.. hmmmmmm... *lepas couple sama dia baru dia bongkar semua gambar2 aku*. 

KAMI.. HANYA TEMAN BIASA.. gambar lama..
Teda apa yang berlaku selepas tu.... masing2 back to normal... sampai lah aku transfer study ke Unitar Main Campus di Kelana Jaya... rupanya, 3 months sebelum aku pindah, dia sudah balik ke Kuching... aku ndak tau... bilangnya, dia ada cari aku d kampus.. tp ndak pernah jumpa aku.... lucunya.. kami teda nombor telepon masing2 aaaa... hehehehhe.. masa tu.. dia masih bcinta sma ex dia, So, aku di Kelana Jaya.. dan dia di Kuching Sarawak...

kami memang Gendut
buah hati ku.. BILAL
Kami mula dapat berhubung melalui Facebook.... dan di sana la dia bagi tau aku, yang hubungan dia dengan ex dia retak menanti belah... aku jadi pendengar setia.... bagi pendapat.. cadangan.. 5 tahun kami berhubung melalui FB... and LINE Chat... 2010.. dia officially break off dgan ex gf dia.. that time.. aku belum jatuh cinta... until one day...... hati aku dijentik..! CRUSH..! YES..!!! bukan jatuh cinta tapi crush..... hehehehhehe... bila dia chat aku... hati aku berbunga2 bahhhhh.. rasa ada rama2 d perut tengah terbang2... hahahahhahahaha..!! 2012 dia bagitau aku, yang dia ada perasaan dengan aku... sudah lamaaaaa bilangnyaaaa..tapi, dia hanya bagi aku harapan... dia suruh aku bersabar... sebab masa tu, dia belum punya apa2.. baru mau menapak... BTW, Bilal is a Freelance photographer.. 2013, adalah tahun dia paling sibuk.. dia ada projek filem di SAMBAS Kalimantan.. SARJANA KAMPONG tajuk filem tu... sebelum dia berangkat, aku sempat kirimkan dia supplement.. al maklumlah... shooting masa bulan puasa...lepas dari sana.... KAMI PUTUS HUBUNGAN.... dia ndak reply chat aku.. whatsapp.. Line... FB messenger... etc..! bayangkan almost 2 years kami lost contact..! pada masa tu... aku selalu berdoa.. semoga ALLAH lindungi dia.. dan sampai satu tahap.. aku give up... until.......

10 MARCH 2015... his birthday.. aku ndak tau kenapa... aku yang sudah hampir give up nie.. for me, biar la aku wish dia untuk terakhir kali... so, aku wish dia thru FB messenger... surprisingly, he reply me.. tapi.. tu jak lahhhh.... tuuuuuuu jak lahhhhhh....lepas tu hilang lagi dia balik..! sampai lah suatu hari tu..... 2 APRIL 2015.. aku terima 3 missed call dari nombor yang aku ndak kenal... lepas tu.. kena Whatsapp dari nombor tu.. bila aku tengok gambar.... aku hampir pitam..! itu muka manusia yang aku RINDU..!! SYED BILAL..!

permulaan kisah kami berdua...

Dia bagitau aku... dia mau datang ke KK..! mau jumpa aku... sebab dia mau cari "bakal bini" hahahahahahaha... 6 APRIL 2015 jam 3.30pm.. manusia yang bernama Bilal nie, kena headlock oleh seorang perempuan d Terminal 2 AirAsia KK.. di headlock sampai dalam kereta Persona Hitam.. dan yang lain... biarlah jadi rahsia istimewa buat aku dan dia....8 APRIL 2015.. we are officially COUPLE and on this date.. he met my parents...! menyatakan hasratnya... and lagi terkejut... 9 APRIL... aku berpeluh2 d Centre Point... berdebar mau jumpa parents Bilal.. hehehehehehe... 

Dan kini.... aku benar2 sudah jatuh cinta dengan manusia nie.... SYED BILAL WAN SALLEH.. banyak dugaan kami lalui sepanjang tempoh berkawan sampailah sekarang.. dan aku sentiasa berdoa.. biarlah ini yang terakhir dalam hidup aku... dan kami sudah berniat untuk MEMBINA MASJID... a.k.a KAHWIN.. dan sekarang kami pun sudah di kira BERTUNANG... sebab dalam proses mengenali hati budi masing2.... doakan kami yaaaaa... 

Untuk pengetahuan kamu.... after 7 years... kami baru berjumpa balik... semuanya atas perancangan ALLAH YANG MAHA HEBAT..! dan kami sekarang nie LDR atau PJJ... Long distance Relationship..! hahahahaha.. tapi aku bersyukur sangat... ini salah satu kami menilai kesetian dan kejujuran dalam hubungan.... 9 April 2015 tu laaaaa, kami last dating2 depan airport sambil makan jagung.. hahahahahaha..!!! hubungan kami nie unik bahhh.. dating depan rumah sampah.. depan airport... hehehehehehe... every night... kami bergayut... itupun tengok jugaklah.. since now, dia busy bekerja... dan aku pun bekerja... 

selfie while waiting his parents beli barang d pasar Filipin

Selain daripada bapa mama aku.. adik beradik aku... anak2 buah aku.. dia adalah manusia yang aku sudah simpul mati di hati.... I LOVE YOU ABANG..! 
doakan yang baik2 buat kami ok...??! kami kahwin nanti.. jangan risau.. PASTI KAMU DIJEMPUT..

Bah.... nanti kita sambung aaaa.. sebab aku nie menunggu di call oleh c Bilal... malam nie turn dia call aku... tapi, tunggu dia lepas dari kedai.. hehehehehehe.... 

p/s:- HEBATNYA CIPTAAN ALLAH SWT.. DIA YANG MENCIPTAKAN HATI DAN PERASAAN... KITA BERTEMU KERANA ALLAH.. KITA BERPISAH KERANA ALLAH.. dan buat mu insan yang bertakhta dihati... PERASAAN CINTA INI, PERASAAN RINDU INI.. KEJAUHAN INI.. BIARLAH MENJADI TIANG YANG MENEGAKKAN DAN MEMNGUKUHKAN KASIH SAYANG KITA... KINI DAN SELAMANYA... 


No comments:

Post a Comment